27 februarie 2013

Vei fi acolo?- Guillaume Musso

Salutare...

Luni am primit cartea pentru recenzie de la Editura ALL, iar ieri (vb lu fi-mea "nu m-am lasat pana n-am mancat toata ciocolata...) asa si eu, nu m-am lasat pana n-am citit-o pe toata.

Offf, nici nu stiu cu ce sa incep, cu cartea care este absolut senzationala, uimitoare sau cu autorul care pur si simplu cred ca traieste in alt unvers. Este prima carte scrisa de el pe care o citesc dar sunt sigura ca nu v-a fi ultima.

Si totusi, ca sa incep cu inceputul, asa cum am zis am primit aceasta carte in cadrul campaniei vALLuntar initiata de Grupul Editorial ALL cu sprijinul Romsilva.

Initial am vrut sa optez pentru o carte thriller, horror, gotica dar nu am gasit nimic care sa-mi atraga atentia asa ca am optat pentru Vei fi acolo? de Guillaume Musso, si pot sa spun ca am facut ce-a mai buna alegere iar daca as putea sa dau timul inapoi (caci asta este subiecul cartii) cu siguranta as face aceasi alegere. Imi place ca trece direct la subiect, nu este genul de carte care are 1000 de pagini iar miezul problemei se afla undeva in ultimile 100 de pagini iar restul de 900 de pagini...pierdere de vreme. E scurta si la obiect, e ideala pentru mine :)


Undeva in nordul Cambodgiei un medic ghirurg in varsta de 60 de ani, mistuit de o boala grava, cancerul, pe nume Elliott Cooper primeste de la un batran localnic, sansa vietii lui, 10 pastile mici si aurite pentru a se putea intoarce in trecut si sa salveze viata, nu o data ci de doua ori a unicei femei care a contat vre-o data, Ilena.

Acesta reuseste sa se intoarca in urma cu 30 de ani si sa se intalneasca cu el insusi dar este destul de greu sa il convinga pe acest tanar el insusi ca este un fap real si nu o farsa pusa la cale de cel mai bun prieten al lui, Matt.
Trebuie sa precizez, ca Matt este nu un simplu prieten ci un prieten devotat care de multe ori renuta la probleme lui personale pentru a-l ajuta si a-i fi alaturi chiar si in miez de noapte.

Intr-un final, Elliott de 30 de ani se convinge ca Elliott de 60 de ani este adevarat si s-a intors in trecut pentru a salva viata Ilenei. Dar acest fapt ar putea avea repercusiuni asa ca acesta din urma il obliga intr-un fel sau altul pe Elliott de 30 de ani ca dupa salvarea Ilenei s-o parasesca deoarece si-ar putea pierde fiica care a conceput-o dupa moartea Ilenei cu o alta femeie.

Dupa despartirea dintre cei doi (Elliott de 30 de ani si Ilena) acesta incerca sa-si puna capat zilelor aruncande-se de pe un pod si suferind grave si multiple fracturi. Elliott de 60 de ani e nevoit sa se intoarca in trecut pentru a salva din nou viata Ilenei operand-o chiar el dar din pacate Ilena va ramane cu sechele si v-a avea nevoie de ingrijiri medicale pentru o lunga perioada de timp.

Din pacate aceste vizite in trecut au urmari grave in viata lui Elliott cel de 30 de ani, se desparte de Ilena, asa cum a promis, pentru ca Elliott cel de 60 de ani sa nu-si piarda fiica, se cearta si rupe orice legatura cu prietenul lui Matt iar boala se agraveaza pe zi ce trece rapunandu-l la varsta de 61 de ani, singur, intins pe canapeaua din veranda cu gandurile catre Ilena.

Trei zile mai tarziu, la inmormantare, Angie fiica lui Elliott, ii da un pachet lui Matt, din partea tatalui ei, acesta continand doua sticle de vin si un carnetel, explicand in el tot ceea ce nu a putut explica acum 30 de ani. Cu stupoare, Matt alaturi de Ilena afla ca a 10-a pastila inca mai exista si este ascunsa undeva in casa lui Elliott, gasind-o intr-un final in coperta unui atlas in biroul acestuia.

Fara sa stea prea mult pe ganduri Matt inghite ultima pastila magica si-i promite Ilenei ca il va aduce inapoi pe Elliot. Dupa revenirea in prezent, acestia plecata spre casa lui Elliott cu speranta ca il va gasi in viata, ca ultima pastila a reusit sa faca ce-a facut el pentru Ilena in urma cu 30 de ani.

Daca Va fi acolo...va las pe voi sa aflati citind cartea.


P.S. pentru fiecare 15 comentarii se va planta un copacel, asa ca am nevoie de ajutorul vostru.

33 de comentarii:

  1. Pare interesanta , eu una nu am mai citit o carte de ceva vreme :( Spre rusinea mea

    RăspundețiȘtergere
  2. sunt prima vad :)
    m-ai facut curioasa cu povestea...ne-ai zis numai cat sa ne inciti :)
    succes cu pomisorii ..la cat mai multi....si eu am nevoie de commentul tau !

    RăspundețiȘtergere
  3. Pare foarte interesanta povestea. Esti harnicuta, eu inca nu mi-am terminat cartile :)

    RăspundețiȘtergere
  4. ce frumos, imi doresc sa citesc si eu cartea:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Las comentariu pentru copacel :)
    Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  6. as citi-o :). cam la orice recenzie zic chestia asta :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce frumos ai povestit!Si da, m-ai facut mega curioasa de ce se intampla pana la sfarsit...:D
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. e superba cartea, am citit-o in urma cu ceva timp... de fapt, orice de Musso merita citit, are un stil unic, minunat!

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi pare asa rau ca nu m-am calificat si eu in acest proiect. Paite la anul :)Subiectul pare interesant, am ametit un pic din rezumat, insa sunt sigua ca citit va lasa alte impresie. Am sa o trec pe lista sa o achizitionez in mai de la bookfest :)

    RăspundețiȘtergere
  10. O carte devorata intr-o zi? Sunt cititor lacom, dar n-am reusit niciodata performanta asta. Dar volumul pare chiar interesant, asa ca, cine stie...

    RăspundețiȘtergere
  11. pare destul de interesanta cartea si ai povestit-o foarte frumos...si eu tre sa imi mai cumpar cateva carti...de cand tot zic sa imi dau si eu o comanda si nici pana azi nu am reusit :(

    RăspundețiȘtergere
  12. :) imi aminteste de un anime vazut de curand - care era la randul sau o reinterpretare a unui film japonez (gasit vizionat savurat) pe aceeasi tema, realizat candva la inceputul anilor 80.

    este o carte pe care as citi-o cu ... speranta ca au reusit sa schimbe ceva in bine.. hehe.
    spor la plantat copaci

    RăspundețiȘtergere
  13. Pare tare interesanta. :)
    Sper sa se planteze multi copacei cu comentariile noastre!

    RăspundețiȘtergere
  14. Citeam citeam si...sii pe cand sa aflu daca mai era acolo... :)))) of va trebui sa citesc cartea acum

    RăspundețiȘtergere
  15. Asta a fost prima carte a lui Musso pe care am citit-o, iar apoi au urmat și restul pentru că mi-a plăcut prea mult stilul autorului :D Cred că am citit tot ce a fost tradus la noi de acest autor și sper că se vor mai traduce cărți de-ale lui pentru că mie toate cărțile lui mi s-au părut superbe :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Mi-a placut enorm cartea! Am luat-o cu mine in concediu pentru ca am crezut ca va fi o lectura usoara, si totusi am stat ore bune lipita de carte, incapabila s-o las din mana. Musso scrie absolut superb!

    RăspundețiȘtergere
  17. Cate rasturnari de situatie, e o carte tare captivanta.

    RăspundețiȘtergere
  18. E chiar interesant subiectul, nu am citit nimic de acest autor!

    RăspundețiȘtergere
  19. Cand ai scris de intoarcerea in timp am stiut ca imi place subiectul. Daca e si bine scris, e perfect. Un subiect interesant, sigur fiecare ne-am dorit, uneori, sa ne intoarcem in timp. Felicitari pentru recenzie.

    RăspundețiȘtergere
  20. Trebuie neaparat sa citesc aceasta carte! Vreau sa stiu daca va fi acolo :D Musso are un stil aparte sa te transpuna in lumea lui.

    RăspundețiȘtergere
  21. Pare complicata, dar stiu ca asta este stilul lui Musso. Cred ca o am si eu, trebuie sa verific in biblioteca, dar parca am chef de o asemenea lectura.

    RăspundețiȘtergere
  22. hmmm,,interesanta ideea cartii... insa nimic cu adevarat nou...avand in vedere multe alte carti si filme care se bazeaza pe ideea calatoriei inapoi in timp..oricum...felicitari si bafta la plantat

    RăspundețiȘtergere
  23. Imi place mult recenzia ta, m-ai facut foarte curioasa, abia astept sa citesc si eu aceasta carte. Mi-am propus sa citesc toate cartile lui Guillaume Musso.

    RăspundețiȘtergere
  24. Pare interesanta. Chiar o sa o citesc si eu. E o postare educativa si te felicit pentru asta! :*

    RăspundețiȘtergere
  25. Interesanta. :)
    O adaugam pe lista. :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  26. Ce de carti am adunat in lista "de citit in viitorul apropiat" ! :D
    Faina campania asta!
    Bafta la strans comentarii!

    RăspundețiȘtergere
  27. Interesanta, chiar m-ai facut curioasa :D

    RăspundețiȘtergere
  28. Ce poveste frumoasa. O s-o comand si eu. :)

    RăspundețiȘtergere
  29. N-am citit nimic de Musso, dar sunt tot mai curioasa.
    Spor la plantat sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  30. E superba cartea. A fost prima pe care am citit-o de la Musso. Şi restul au fost la fel de bune. Printre cele mai interesante, dupa "Vei fi acolo" cred că e "Fata de hârtie". Dacă ai ocazia să o citeşti, ţi-o recomand cu căldură. E oarecum diferită, dar la fel de fascinanta ca cea pe care ai descris-o tu aici.
    Foarte faină recenzia. Am făcut şi eu una, dar cred că m-am pierdut în detalii. :)
    Recenzia ta este simplă şi la obiect. Bravo!

    RăspundețiȘtergere